Vers hétfőn ~ Tóth Árpád - Január és Juhász Gyula - Vízkeresztre

Tóth Árpád: Január

Rossz időket élünk, hogy fessem ki jónak?
Ki hisz ma Százéves Jövendőmondónak?
Mikor maga sem hisz, öreg csont, magának,
Húzván gond gyümölcse vén ágát nyakának?

Mégis, hivatalból, ő lévén az ember,
Kinél a naptáros jobb időket rendel,
Varázsló-süvegét most is félrecsapva,
Üti a jövendő kongó űrét csapra:

Csorduljon sok jóval a sok jövő hónap,
Rossz nap elmaradjon, több legyen a jó nap,
A rossz úgy se jöjjön, ha ki tán hivatja, -
Ez legyen az új év legszebbik divatja!


 Juhász Gyula: Vízkeresztre

Jövének távol, boldog Napkeletről
Három királyok, híres mágusok,
Mert hírt hallottak a csodás Gyerekről,
Kiről legenda és jóslat susog.

Ki született szegényen Betlehemben,
Kit megöletne Heródes király
S aranyat, tömjént, mirrhát lelkesedve
Hoz néki Gáspár, Menyhért, Boldizsár!

Szerecsen, indus, perzsa, mind csodálja
A Kisdedet, ki a jövő királya
S a csillagot, mely homlokán ragyog.

Ő édes, kedves. Bájolón gagyog
S egy pintyőkét néz, mely szent szeliden
A Szűz Mária vállán megpihen...





Versek: Tóth Árpád
            Juhász Gyula
Kép

13 hozzászólás

  1. Gyönyörű ez a Juhász Gyula vers, bár Tóth Árpád sem panaszkodhat.... :)
    Olyan érdekes, sosem voltam tipikus verskedvelő, de az utóbbi időben egyre inkább közelebb kerül hozzám JGY munkássága, és ehhez te is hozzásegítesz a csodás versekkel, amikkel a hetet kezded. Olyan, mint egy kellemes meleg tea, ami felmelegít a hideg téli estéken (ami most sajnos nincs :D)

    VálaszTörlés
  2. Mindig örülök, ha valaki jelzi, hogy tetszik neki az aktuális vers :). Nem titkoltan ez is a célom, hogy mások is olvassanak verseket ;).
    Biztos, hogy fogsz még idén Juhász Gyula valamelyik versével találkozni a blogban ;).
    Ha hideg nincs is most, van még erre a télre néhány vers a tarsolyomban, amelyekben tényleg hideg van ;).

    VálaszTörlés
  3. Hát már várom! :) Tök jó, hogy van aki, hogy úgy mondjam, az autentikus irodalmat, lírát is előnyben részesíti, és nem csak a túlsztárolt regényeket kedveli. Bár látom, te amúgy is a klasszikus vonalat erősíted.
    A nagy gyűjteményes kötetre Juhász Gyulától pedig egy ideje már úgy is fáj a fogam, csak hogy témánál maradjunk :D

    VálaszTörlés
  4. ;)
    Semmi bajom a kortárs irodalommal, de ahogy te is írtad, a túlsztárolt könyvek hidegen hagynak. Nagyon sokat változott az ízlésem, már nem kattanok rá mindenre, ami újdonság és megtetszik a fülszövege. Van jó néhány bevált szerző, akiktől bármikor szívesen olvasok és egyébként is sok a hiányosságom, azokat igyekszem pótolni.
    A JGY-kötetemet a Bookline-on vettem akciósan, érdemes figyelni, mert kb.: 2000 Ft volt.

    VálaszTörlés
  5. Igen, ha kialakul a hype egy könyv körül, az engem is ösztönösen visszarettent. Bár nem egy olyan művet olvastam, ami csak később lett felfújva.
    Hű, most irigykedek :D a Könyvtündér oldalán 23% van rá, az már barátibb, csak most elfáradt a pénztárcám a nagy ünnepi bevásárlások alkalmával :D Na de majd akkor sasolok mindenhol, köszi :)

    VálaszTörlés
  6. Az óta jövendő kongó űre tellett
    annyian ballagtak el e verse mellett...
    holott ínycsiklandó kincset rejt e vén íz:
    s általa kívánok boldog évet én is

    VálaszTörlés
  7. Zizz: a toplistktól általában csak a szememet szoktam forgatni, bár múlt héten voltam kb.: 2 hónap után könyvesboltban (Alexandra) és meglepődtem, hogy nincs az első sorban valamelyik erotikus gyöngyszem.
    Lesz majd Osirises könyvszerdda, akkor érdemes lecsapni rá! ;) Talán a legjobb verses zsákmány a Kosztolányi összes volt egy ezresért tavaly a bookline antikból ;). (A szép Osirises kiadás, csak egy kicsir ki kellene már vasalni a védőborítóját.)

    Shizoo: köszönöm szépen a verses jó kívánságokat és Nektek is Szebb, Jobb, Boldogabb és Nyugalmasabb évet kívánok :).

    VálaszTörlés
  8. Képzeld, sikerült lecsapni rá. Jó igaz, antikváriumi példány 3200-ért, de így is nagyon örültem neki (még várok rá,hogy mehessek érte az üzletbe).
    Néztem a kiadó honlapján, ott jó is lett volna a törzsvásárlói 25%, ha személyesen vidéken is át lehetne venni. persze nyilván nem...
    Neked csak szerencséd van a könyvekkel, ilyen áron még a hülyének is megérné :D
    Én a szürke 50 árnyalatának első két kötetét olvastam ebben a témakörben, és biztosan állítom, egy életre elég volt belőle. Szenny és ponyva keveréke.

    VálaszTörlés
  9. Szuper! :) Nekem is feltűnt, hogy megint csak a budapestieknek éri meg törzsvásárlónak lenni az Osirisnél (is).
    Részvétem, nekem ellég volt az a néhány oldal, amit Sylvia Day hasonló "remekművéből" olvastam a boltban. Soha többet ilyet!

    VálaszTörlés
  10. Amúgy nagyon birizgálja a fantáziámat, hogy én is indítsak egy verses rovatot, így a líra is promótálódhatna úgymond (szép magyarosan) :D és önös céllal én is több verset olvasnék. na majd még meglátjuk. Amúgy is azt vettem észre, hogy egyre több blogger áll be a sorba, és nem hanyagolja a lírikus vonalat, ami azért szép dolog.
    Szintén részvét, már a borítójuk is szörmedvény :D Senkit sem szeretnék megbántani, de van egy olyan érzésem, hogy az unatkozó, újgazdag háziasszonyok körében népszerűek ezek a művek.

    VálaszTörlés
  11. Hajrá! :) Az ilyen kezdeményezéseknek mindig örülök :).
    Nemcsak az unatkozó, újgazdag háziasszonyok kedvence ez a műfaj, hanem a tini lányoké is. (Beszélgettem egyszer a könyvesboltban az eladókkal és olyanokat meséltek, hogy ihaj.)

    VálaszTörlés
  12. Hát majd meglátjuk.... :)
    Elhiszem, bár kár érte, mert téves értékeket közvetít, ezzel pedig mindent elmondtam róluk.

    VálaszTörlés
  13. ;)
    Sajnos mostanában ez a divat: a megtévesztés.

    VálaszTörlés