Partvidékiek


   Anne Shirley hazatért a Zöldmanzárdos-házba, ahová immáron a telefont is bevezették. Ám csak óvatosan beszélhet Diana barátnőjével, mert sosem tudhatja, kik hallgatják végig a beszélgetésüket. Anne vidáman készül az esküvőjére, mely után Gilberttel a Négy-Szél-Öböl menti Glenben telepednek le, ahol az ifjú férj átveszi nagybátyja orvosi praxisát.

   Úton az álomház felé, Anne megpillant egy gyönyörű fiatal nőt, akiről kiderül, hogy  a legközelebbi szomszédja. Az álomház bár távol esik a várostól, a kis házat hamarosan mégis vendégek keresik fel: a világítótoronyban élő Jim kapitány és a szintén a parton élő Miss Cornelia Bryant, aki nemcsak a férfiakat nem szíveli, de a metodistákat sem.

   Az új barátoknak köszönhetően Anne mindennapjai is egyre színesebbek lesznek, elvégre mindannyian József háza népéhez tartoznak és fény derül titokzatos szomszédasszonya múltjára is.


   Bár kint tűzött a nap, én mégis ősszel a tengerparton sétálhattam, karácsonyozhattam Marilláékkal, esett a hó, majd újra kitavaszodott és a kis ház kertje ismét virágba borult.

  Közben Jim kapitány mesélt az álomház hajdani lakóiról, majd a titokzatos szomszédasszony is felbukkant, és Miss Cornelia is rendszereresen megosztotta gondolatait nemcsak a férfiakról és a metodistákról, hanem a környékbeliekről is. Mindezt pedig úgy szerettem "hallgatni", mintha én is ott ültem volna közöttük.
    A kis ház leggyakrabban és legszívesebben látogatott vendége Jim kapitány volt, akit Anne napról napra jobban szeretett tiszta lelkéért, arany szívéért. Az öreg tengerész üdítő volt, mint a tengeri szél, és érdekes, akár egy ókori krónika. Anne sosem unta meg a történeteit hallgatni, és végtelenül élvezte eredeti megjegyzéseit. Jim kapitány azon ritka érdekes egyéniségek egyike volt, akinek "nemcsak a szája jár, de mond is valamit". Elragadó arányban keveredett nála az emberszeretet a kígyó bölcsességével.

    Ám az öröm pillanataiba üröm is vegyült, amikor is feltettem magamnak a kérdést: Miért?, de gyorsan olvastam is tovább és vártam, hogy Miss Cornelia felrázzon és felvidítson.

  Olyan ez a regény, mint egy történetfüzér: a szereplők mesélnek a múltról, a jelenről, a történeteik pedig hol a lelkünket simogatják, hol a szívünket facsarják, hol pedig megmosolyogtatnak, még akkor is, ha az előző kötetekhez képest ez már sokkal komolyabb témákat is felvet. Elvégre Anne sem az a vörös copfos fruska, akit annak idején megismertünk, hanem egy komoly fiatalasszony.

  Továbbra is örömmel gondolok vissza arra a pillanatra, amikor - nagy szamárként - felfedeztem az Anne-sorozatot és milyen jó, hogy még három kötet hátra van!
  Azért azt bevallom, sajnálom, hogy Mrs. Rachel már csak epizódszerepet kapott, de Miss Cornelia kárpótolt érte, ahogy a szereplőktől elhangzó versidézetek is, melyeket már fel is kutattam.

  Akinek meghoztam a kedvét, fogadjon meg egy jó tanácsot: ne olvassa el ennek a kiadásnak a fülszövegét, mert túlságosan is sokat elárul. Egyszerűen hagyjuk, hogy Anne magával ragadjon ötödször is.
A filmnek pedig semmi köze a regényhez, a könyv sokkal jobb.


Lucy Maud Montgomery: Anne férjhez megy
Eredeti cím: Anne's House of Dreams
Sorozat: Anne 5. 
Fordította: Szűr-Szabó Katalin
280 oldal
Könyvmolyképző Kiadó, 2007
2299 Ft   

2 hozzászólás

  1. Jó gyorsan haladsz a sorozattal :) De akit szerintem egyszer magával ragadott Anne Shirley, annak nincs is megállás :) A sorozatból én csak az első 4 részt imádom, a később forgatott részek nem jönnek be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyorsan is lehet vele haladni :), ez a rész csak 280 oldal volt ;).
      A többit most félreteszem a hűvösebb napokra, mert láttad a tengeripartra összeírt listámat és szeretnék arról is párat elolvasni.
      Úgy rémlik, nekem is az első négy rész tetszett, bár már azokba is rendesen belenyúltak :S. De imádom az első részben, amikor Anne leitatja Dianat :D, még jó, hogy nem hagyták ki :).

      Törlés