Májusi mustra (2012)

Mostanában csak az ilyen töltött káposzta jellegű bejegyzésekre futja, de igyekszem kalóriadússá tenni őket. Bár még április vége van, de mindjárt beköszönt a május és jobbnál jobb csemegék indítanak támadást a pénztárcánk ellen. Ezek közt nem egy olyan könyv van, amit már olvastam és kicsiny gonosz lelkem most nagyon boldog, hogy a drága Európa Kiadó legalább róluk nem feledkezett meg (ellentétben Molnár Ferenc Színművek c. kötetével  tudom, hogy már századjára nyafogok miatta vagy Mario Vargas Llosa jópár regényével...).


Íme, a kiszemeltek:


Az ígéretek szerint minden könyv május első felében a boltokba kerül, kivéve a lexikont, de erről majd később.

Nem árulok el újdonságot a Rendszeres Olvasóimnak, hogy Szabó Magda-rajongó vagyok és a tervek szerint 4-én megjelenő Régimódi történet Diákkönyvtáras kiadása már régóta vár rám. Az Ókút bekerült a kedvenceim közé, így a Szabó Magda családjának története is jó eséllyel pályázik erre, csak el kéne már olvasni...

Szabó Magda: Régimódi történet
528 oldal
Európa Könyvkiadó
3400 Ft
A borítón lévő fénykép van a Diákkönyvtáras kiadásén is. 


Emlékeim szerint nem mostanában volt olyan hónap, hogy Agatha Christie nélkül maradtunk volna (legfeljebb elfelejtettem beválogatni a rovatba), így most egy 11 történetet tartalmazó kötetnek örömködhetünk, melyben kedvenc kis belgánk jár a dolgok végére.


Agatha Christie: Poirot nyomoz
Fordította: Sipos Katalin
224 oldal
Európa Könyvkiadó
2300 Ft
Várható megjelenés: május 4.


Nem olvastam még Italo Calvinot, de mivel olasz, így nem maradhat ki az író sci-fije sem. Ráadásul a fülszöveg szerint 30(!!!) éve jelent meg utoljára, ideje volt végre ismét kiadni.


Italo Calvino:Láthatatlan városok
Fordította: Karsai Lucia
132 oldal
Európa Könyvkiadó
2900 Ft (pff - érdemes kiböjtölni az Európás Könyvmaratonig)


Hat éve láttam először Az órákat, és akkor rám jött az öt perc, hogy el kell olvasnom a Mrs. Dalloway-t.  Nem sokkal később be is mentem a legközelebbi könyvesboltba, hogy megveszem (akkor még nem nyílt meg a törzs Alexandra, ahol már ismernek, mint a rossz pénzt) és megdöbbentem, hogy az eladó nem tudta bepötyögni a könyv címét!!! Én csak egy parázna könyvapáca vagyok, de azt hiszem, egy könyvesbolti eladótól joggal várhatná el egy magamfajta, hogy képben legyen a könyvekkel, nem?
De a lényeg a lényeg, hogy Mrs. Dalloway is újra kapható lesz (a sajátomat két éve kaptam, és utána el is tűnt mindenhonnan), bár ez a borító egyáltalán nem Virginia Woolf-os, inkább egy könnyed olvasmányt ígér, pedig a regény egyáltalán nem az. Annak idején lassan haladtam vele, de annyira megszerettem, hogy azóta is az egyik szívem csücske.


Virginia Woolf: Mrs. Dalloway
Fordította: Tandori Dezső
264 oldal
Európa könyvkiadó
3000 Ft
Várható megjelenés: május 7.


Újabb tapsvihar és örömködés, hogy  ezer éve beszerezhetetlen Durrell-könyvek is visszakerülnek méltó helyükre!
Tegnap fejeztem be a Fogjál nekem kolóbuszt! c. könyvet, amit nagyon szerettem, írni is fogok róla, tavaly pedig az Istenek kertjét olvastam, amit azóta se sikerült beszerezni (na, majd november-decemberben), mert vagy 10 éve jelent meg utoljára. Pedig Durrell könyvei zseniálisak, szerintem mindenkinek legalább egy könyvét el kellene olvasnia.


Gerald Durrell: A részeg erdő
Fordította: Borbás Mária
240 oldal
Európa Könyvkiadó
2500 Ft

Istenek kertje
Fordította: Osztovits Levente
264 oldal
Európa Könyvkiadó
2500 Ft
Mindkét könyv várhatóan május 7-én jelenik meg. 


Mathias Malzieu könyve a borítója miatt és az időutazásra csábító fülszövege miatt keltette fel a figyelmemet, amit most kivételesen bemásolok:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz!!!


"Úgy szeretjük egymást, mint két megelevenedett gyufa. Nem beszélünk, lángra gyúlunk!
1874-ben, minden idők lehidegebb napján, mikor a paranormális kutyahidegben a szökőkutak is jégcsokorrá dermednek, Edinburghban Madeleine, a bába, gyógyító csodadoktor, a számkivetettek istápolója egy megesett rosszlány gyermekét segíti világra. A veszett hidegben az újszülött szíve megfagy, Madeleine pedig hirtelen ihlettel egy óraszerkezetet ültet be helyette.
A kis Jack selejt portéka, ráadásul különösen kényes is: hogy életben maradhasson, meg kell tanítani, hogyan bánjon a szívével, az ön- és közveszélyes, hegyes mutatókkal, de legfőképpen arra, hogy a szerelem végzetes lehet a számára. Ám az óramű-szívnek sem lehet parancsolni, Jack a leheletfinom Acacia táncosnő rabja lesz, fél Európán át követi, mint az árnyék, megvív érte száz veszéllyel, versenyt fut a könyörtelen idővel, amely belülről emészti...
Mathias Malzieu francia rockénekes romantikus, fanyar meséjét egyszerű nyelven, bizarr ötletekkel megbolondítva, mintegy fapofával meséli el nekünk – szinte rajzfilm, képregény, ám mégis irodalom."


Mathia Malzieu: A szív mechanikája
Fordította: Vaszócsik Crista
168 oldal
Európa Könyvkiadó
2900 Ft


A Kossuth Kiadó ismét a sírba visz, ugyanis még június 20-ig tart a Karinthy-sorozat, erre április 18-án útjára indította ezt a gyönyörűséges Britannica Hungaricát, amelynek kötetei havonta jelennek meg. Már akkor nagyon szemeztem vele, de most felfedeztem, hogy az Alexandrában is meg lehet venni a drágákat és még 20% kedvezményt is kapok rá (de kapható a Bookline-on meg a Líránál is). A burzsujok a zöld borítós kiadás helyett aranyozott fehér borítóval is megvehetik aranyáron.

Az első kötet (416 oldal) bevezető áron 1490 Ft-ba, a továbbiak 3490 Ft-ba kerülnek.
További információk a sorozatról itt


Jelentem, egyébként megvagyok, sok mindent olvasok, jelenleg éppen Ross Kingtől a Párisz ítéletét, amit imádok, és mostanában, hogy ilyen szépen süt a napocska, inkább kivonulok olvasni, mint a nap további részét bent kuksolva töltsem, többek között ezért is vagyok így lemaradva, mint  a borravaló. De a Vers rovat egyik héten sem marad el ;).

Pillangós kép: weheartit.com

10 hozzászólás

  1. Örülök, hogy a Mrs. Dalloway még mindig hatalmába kerít másokat is.
    Én először húsz, másodszor harminc, aztán negyven éves koromban is elolvastam és mindig mást mondott nekem.
    A filmet is megnézem mindig,ha felbukkan, Vanessa Redgrave tökéletes Clarissa.

    VálaszTörlés
  2. Amikor elkezdtem olvasni, azt hittem, velem van a baj, hogy olyan lassan haladok vele, de rájöttem, hogy Virginia Woolf könyvei ilyenek. Két hétig olvastam és ez is azon könyvek egyike, amik nem véletlenül kerültek fel az 1001 könyvesre listára. A filmet még nem láttam, de igyekszem bepótolni ;).

    VálaszTörlés
  3. Igen, igazad van, le kell lassulni kicsit hozzá.
    Az Orlandot, amit szintén nagyon szeretek, először abba is hagytam, hogy 10 év után újrakezdjem. Akkor viszont abszolút ráéreztem.
    Így voltam az Ulysses-szel is.
    Azt hiszem, vannak könyvek, amikhez fel kell érni.

    VálaszTörlés
  4. Az Orlando is régóta vár rám, nagyon szeretném olvasni, csak le vagyok maradva, mint a borravaló :S.
    Igen, de megéri ;).

    VálaszTörlés
  5. Szia, és arról tudsz valamit, hogy az Európánál ezek az új borítós Szabó Magda regények most folyamatosan jönnek majd ki vagy csak egy-két népszerűbb regényt jelentetnek meg újra új megjelenésben? Tetszettek az egyszerűbb borítós kiadások is, de ezek az újabbak is. Bea

    VálaszTörlés
  6. Szia Bea, ez egy jó kérdés. Szerintem fokozatosan újra kiadják Szabó Magda regényeit. A honlapjukon szoktam nézni az előkészületben lévő könyveket, ill. a Líra és a Libri előrendelései közt, utóbbinál le szoktam szűkíteni a könyveket az irodalomra ;). Nekem is tetszik mindkét kiadás, remélem, tényleg minden művét kiadják, mert 1-2 beszerezhetetlen.

    VálaszTörlés
  7. Na hát kíváncsi leszek kiadnak-e más könyveket is Szabó Magdától. A Régimódi történetet majd ezzel az új borítóval veszem meg, érdekes kísérlet mostanában az Európánál, hogy hátrahagyják a visszafogott külsőt. Nálam bejön. :)

    VálaszTörlés
  8. A megérzéseim szerint fognak ;).
    Nekem is tetszenek az új Szabó Magda-borítók, de pl.: a Mrs. Dalloway-é nagyon csicsás lett, egyáltalán nem illik hozzá :S. Olyan az a borító, mintha egy limonádéé lenne.

    VálaszTörlés
  9. Az tényleg csicsás, nem támad hozzá kedvem, hogy megvegyem. :)
    Na és remélem kiadják majd Durrell-től a Susogó tájat is. Ez a könyv igazi hiánycikk évek óta.

    VálaszTörlés
  10. Gondolj arra, hogy "ronda és finom", mert tényleg az ;).
    A 2 mustrázott mellett csak a CSaládom és egyéb állatfajták van még az előkészületben lévők közt, de ki tudja, hátha előbb-utóbb kiadják ;).

    VálaszTörlés