Egy kis gasztronómia - Hadi torta

Mivel van egy-két olvasóm, aki nem Moly, miattuk - és ki tudja, talán mást is érdekel majd - megmutatom itt is a Hadi tortát. A Pilátusban olvastam róla, és kíváncsi lettem, milyen lehet ez a sütemény:
Egyszer a kalauz felesége kiabált át hozzá, nem tud-e ajánlani valami jó tésztareceptet, de olyat, amibe nem kell sok tojás, s akkor hosszú idő múltán érezte jól magát, mert még emlékezett a haditortára, amit Vince úgy szeretett, ami előtt olyan önfeledt szemmel állt a gyermek Iza – milyen olcsó volt, mily jó ízű, hogy be lehetett csapni vele, aki ette; mindenki azt hitte, igazi finom sütemény.

Rá is kerestem, de az elsőként kidobott recept hozzávalóinak mennyisége annyira kevés volt, hogy inkább továbbnézelődtem, és rábukkantam Móra Ferencné szakácskönyvében a receptre, ma pedig meg is sütöttem. Nem ez lett a legszebb torta, amit valaha sütöttem, de az íze kárpótol érte. Bolti málnalekvár került a közepébe, de a tetején lévő csokimáz az én művem. Sikerült a legrondábban vágott szeleteket lefényképezni, ezért elnézést kérek.


Végül a lényeg: a recept:
Hozzávalók:
  • Vaj 6 dkg,
  • kakaó 5 dkg,
  • tojás 1 db,
  • cukor 25 dkg,
  • tej 2.5 dl,
  • sütőpor 1/2 csomag,
  • gyümölcsíz 10 dkg.
  • 25 dkg liszt
Elkészítése: Hat dkg vajat 25 dkg cukorral habosra keverünk, hozzáteszünk egy egész tojást, 5 dkg kakaót, negyed liter tejet, 25 dkg lisztet, fél csomag sütőport. Kikent lisztezett formában sütjük, kettőbe vágjuk. Gyümölcsízzel töltjük, csokoládémázzal bevonjuk.

A receptet innen hoztam.
Ha lesz rá igény, akkor máskor is lesz ilyen kitérő.

4 hozzászólás

  1. Hű, béna vagy nem béna szelet, nagyon finom lehet :)) Azt hiszem én is el fogom készíteni. Most hétvégén tervezem, hogy csinálok valamit, egyelőre hamis brownie mellett döntöttem, mert minden alapanyag van itthon és nagyon gyorsan kész van. Én vevő leszek a jövőben az ehhez hasonló bejegyzéseidre is, imádok jó és kipróbált recepteket begyűjteni :D

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon finom ;).
    Majd számolj be, ha megsütötted! ;)
    Nem is tudtam, hogy hamis brownie is van :$.
    Rendben, legközelebb, ahogy OlvasóMókusnak is ígértem, Frida kedvenc narancsos kekszét sütöm meg :).

    VálaszTörlés
  3. Jó ötlet az ilyen kitérő. Várom a többit. :)

    VálaszTörlés
  4. Ha minden igaz, a jövő héten jön a következő ;).

    VálaszTörlés