Vers hétfőn ~ Radnóti Miklós - Csöndes sorok lehajtott fejjel

Ha május, akkor Radnóti, aki 1905. május 5-én született. A tavalyi évhez hasonlóan idén is két hétfőn az ő verseit hozom ebben a hónapban.


Radnóti Miklós: Csöndes sorok 
lehajtott fejjel

Forgács Antalnak

Éjfélre szült az anyám, hajnalra
meghalt, elvitte a láz és én a
mezőkön szülő erős anyákra
gondolok cifra szavakkal.

Apámat éjjel elvitte egyszer
a kórházi ágyról, szájtátó
orvosok közül a gond; akkor
otthagytam a vörösszemű
embereket, egyedül éltem
és élek a házakon kivül
régóta már.

Az őseimet elfelejtettem,
utódom nem lesz, mert nem akarom,
kedvesem meddő ölét ölelem
sápadt holdak alatt és nem tudom
elhinni néki, hogy szeret.

Néha csók közben azt hiszem, hogy
rossz ő, pedig meddő csak és
szomorú, de szomorú vagyok
én is és ha hajnalban a
csillagok hívnak, egymást karolva
mégis, együtt indulunk ketten
a napfény felé.


1929. szeptember 28.



Vers: Radnóti Miklós összegyűjtött versei és versfordításai
483 oldal
Osiris Kiadó, 2003
3500 Ft

2 hozzászólás

  1. Meghoztad a kedvem ahhoz, hogy levegyem végre a Radnóti kötetemet a polcról! :)
    Köszönöm ezt is és sok tartalmas posztot is:
    http://konyveskalandozasok.blogspot.hu/2013/05/dijat-kaptam_11.html

    VálaszTörlés
  2. Helyes, nagyon örülök! ;)

    Köszönöm szépen, hogy gondoltál rám, de ezt a díjat sem adom tovább, mert így sem fogom soha utolérni magam.

    VálaszTörlés