Mustra (2012. április)

Igen, már megint. Eredetileg a héten szerettem volna egy speciális mustrát, de elmaradt (nem kezdem el magyarázni a bizonyítványom, miért), így tegnap szétnéztem és megint annyi újdonságot láttam, hogy megérnek egy új bejegyzést. Amolyan húsvéti mustra, avagy ötletek azoknak, akik a csoki helyett inkább könyvet kapnának a nyuszitól (nálunk az ilyen ajándékozósdi nem divat, de másoknál sosem lehet tudni ;)).
(A kép kattintással nagyítható)




Idén ünnepeljük Örkény István születésének 100. évfordulóját, ezért az Új Palatinus Könyvesház életműsorozatot indít útjára, melynek első két része az író eddig kiadatlan regénye, az Április, ill. az Egyperces levelek c. kötet, melyek - ha minden igaz - éppen a születésnapon kerülnek a boltok polcaira.
Az Április kétféle kötésben (puha- és keménytáblás) is napvilágot lát.

Örkény István: Április
244 oldal
Új Palatinus Könyvesház
a puhatáblás kiadás ára: 1900 Ft
a keménytáblás 3300 Ft-ba kerül.
Várható megjelenés: április 5.

Az Egyperces levelek legalább olyan jó szórakozást ígérnek, mint az Egyperces novellák (a későbbiekben gondolom, ezek is megjelennek a sorozatban), így itt a helyük.

Örkény István: Egyperces levelek
412 oldal
Új Palatinus Könyvesház
3500 Ft
Várható megjelenés: április 5.


Következő kiszemeltem (már nagyon várom a Scolar Kiadós könyvmaratont) a napokban megjelent Drámafordítások, melyek az Ungvári Tamás színműfordításai sorozat következő darabja.
A kötetben az alábbi műveket olvashatjuk:
Arthur Miller: Az ügynök halála
Bertolt Brecht: Galilei élete (a Kurázsi mamát annak idején nagyon szerettem)
Friedrich Dürrenmatt: A fizikusok (ez más fordításban meg is van, csak el kellene már olvasni :$)
Tennessee Williams: A tetovált rózsa (magyarul könyv alakban most jelenik meg először)

Ezek után érthető, miért fenem annyira a fogam erre a könyvre.
476 oldal
Scolar Kiadó
4490 Ft
Már kapható


Wilkie Collins neve számomra ismeretlenül csengett, amikor tegnap délután megláttam a regényét az előrendelések közt, de a fülszöveg első mondata meggyőzött, hogy ez bizony nagyon nekem való lesz:

"Walter Hartright tehetséges festő lehetne, de szerény rajztanárként kénytelen tengetni életét. Rég megszokta, hogy érzelmeit a kabátjával együtt az előtérben hagyja, mikor előkelő családok kisasszonykáit tanítja a rajzolás alapjaira. A magára erőltetett fegyelem azonban csődöt mond, amikor elszegődik a cumberlandi Limmeridge House-ba két úrihölgy mellé. Az egyik, a szókimondó, tűzrőlpattant Marian akár az életét is adná imádott húgáért, a szép, gyöngéd, szelíd, merengő Lauráért, aki művészi hajlamait az akvarellfestészetben szeretné kamatoztatni."


Ez csak egy csekély részlet a fülszövegből, ugyanis a teljes szöveg nagyon sokat elárul a történetből. Legyen elég annyi, hogy végigolvasva (a fülszöveget) nekem rögtön az Üvöltő szelek ugrott be, a két regény hangulata nagyon hasonló.

Wilkie Collins: A fehér ruhás nő
Fordította:Béresi Csilla
520 oldal
Lazi Kiadó
3400 Ft
Várható megjelenés: április 4. vagy 5.


Végül, de nem utolsósorban Márai novellaválogatása a gyönyörű címe miatt került be, mellesleg egy évtizede jelent meg utoljára.

Márai Sándor: Mágia
332 oldal
Helikon Kiadó
3290 Ft
Várható megjelenés: április 30.

Azt hiszem, fel van adva a lecke a nyuszinak ;).
A tojásos képet a weheartit.com-on találtam.

4 hozzászólás

  1. Na de jó, hogy írtad, hogy a Fehér ruhás nő is megjelenik! Ideje volt már... a viktoriánus klasszikusok közé tartozik egyébként, s még a Tizenharmadik történetben volt róla szó, ahol a Jane Eyre-rel együtt emlegette a főszereplő; akkor figyeltem rá fel én is, s nem is értettem miért nincs fordítása.

    VálaszTörlés
  2. Akkor ezért volt olyan ismerős a címe, csak nem tudtam, honnan.

    VálaszTörlés
  3. A fehér ruhás nőt kinéztem magamnak én is, nagyon felpiszkálta a fülszöveg a fantáziámat :))

    VálaszTörlés
  4. Úgy látom, a hónap slágere ez a könyv lesz ;).

    VálaszTörlés