Mustra (2012. június)



Reszkessetek, pénztárcák, bankkártyák és malacperselyek, mert hiába vette immár hivatalosan is kezdetét a nyári szünet, a kiadóknál nincs megállás. A mostani válogatás vegyes vágott lesz, ugyanis már megjelent könyvek is bekerültek, amelyek korábban a saját bambaságom miatt elkerülték a figyelmemet, bezzeg most annál inkább szeretném őket is a polcomon látni.


Rögtön itt van A párizsi feleség. Láttam én az előrendelések közt, de a cím alapján azt hittem, ez is egy újabb romantische gyöngyszem. Aztán a júniusi Könyvjelzőben felfedeztem és egy hajnalom, amikor nem tudtam aludni, elolvastam róla a cikket és a részletet belőle és már fenem a fogam az Alexandrás könyvmaratonra.
Hogy miről szól? Igen, erről eddig egy szót sem ejtettem: Hemingway első házasságáról.
Éppen a megjelenés előtt nem sokkal néztem meg nem tudom, hanyadjára a Szerelemben, háborúbant, és naná, hogy elkezdtem utána Hemingwayt olvasni. A film után meg kit ne érdekelne, hogy Agnes helyett végül kit vett feleségül Hemingway? Ugye, hogy mindenkit.

Paula MacLain: A párizsi feleség 
Hemingway első házasságának története
Fordította: Csonka Ágnes
376 oldal
Alexandra Kiadó
3499 Ft
Már kapható


Imádom Adyt, így nagy volt az öröm, amikor megláttam ezt a válogatást a publicisztikai műveiből.

Ady Endre: A világosság lobogója alatt
384 oldal
Nap Kiadó - Magyar Esszék sorozat
3300 Ft
Már kapható


OlvasóMókus barátném figyelmébe ajánlom a következő kiszemeltet ;).
Bizony, a kedves Európa újra kiadja a Végtelen történetet, amit még nem olvastam, de sokan nagyon szeretik, így engem is felcsigázott.

Michael Ende: A Végtelen Történet
Fordította: Hárs Ernő
444 oldal
Európa Kiadó
3200 Ft
Várható megjelenés: július 9.


Bár még csak két könyvét olvastam és a többi szépen vár a sorára, de már fenem a fogam Philippa Gregory legújabb regényére is.
A helyszín most is Anglia és a főszereplőnk Stuart Mária és I. Erzsébet.

Philippa Gregory: A másik királynő
Fordította: Mészáros Viktor
464 oldal
Cartaphilus Kiadó
3300 Ft
Várható megjelenés: június 21.


A következő két kiszemeltről már korábban írtam, csak emlékeztetőként kerültek be.

Henri Perruchot: Renoir élete
                             Van Gogh élete
Kossuth Kiadó
1590 Ft/db
Várható megjelenés: június 22.


Amikor két éve kiadta az Európa, előrendeltem a Pi életét, de nagy sikerrel bejelöltem, hogy a következő rendelésemmel kérem szállítani, ami anyagi csőd miatt elmaradt, így lemaradtam róla. De lehet, most jobban is járok (nem rendeltem elő és nem is fogom :P), mert ez a borító nekem jobban tetszik.

A történetről dióhéjban: Pi édesapja kénytelen eladni az állatkertjét és elköltözni. Azonban hajójuk elsüllyed, csak Pi és néhány állat éli túl az esetet és itt kezdődik a közös utazásuk...

Yann Martel: Pi élete
Fordította: Szász Imre és Gy. Horváth László
400 oldal
Európa Kiadó
3000 Ft
Várható megjelenés: július 9.



Ha már Európa, folytatódik a Durrell-sorozat, melynek legújabb kötetében még mindig a gyerek Gerry, családja és házi állatkertje mindennapjaiba pillanthatunk be.

Gerald Durrel: A halak jelleme
Fordította: Révbíró Tamás
240 oldal
Európa Kiadó
2500 Ft
Várható megjelenés: július 9.


Amikor megláttam az újdonságok közt ezt a könyvet, egyből elkezdtem vigyorogni, mint a vadalma, mert bár semmit sem tudtam a történetről, de ez a borító! :D :D
A fülszöveg remek kikapcsolódást ígér ehhez a regényfantáziához, amit a már említett borító miatt el is hiszek.
És hihetetlenül büszke vagyok magamra, hogy múlt héten 40%-os kedvezmény volt rá, de nem vettem meg.

Aldous Huxley: Nyár a kastélyban
Fordította: Boldizsár Iván
252 oldal
Cartaphilus Kiadó
2500 Ft
Már kapható


Végül, de nem utolsósorban egy komoly kötettel zárom a sort:
tegye fel a kezét, aki nem érezte annak idején, amikor írók/költők életrajzát olvasta/tanulta, hogy halvány lila gőze sincs, hol található egy-egy az illetőhöz kapcsolódó település. Ehhez kaphatunk segítséget ebből a kötetből:

Erős Zoltán: Magyar irodalmi helynevek
A-Z-ig
720 oldal
Sanoma Budapest Kiadó
5900 Ft
Már kapható.

Aki nyaralni megy, lesz miből válogatni a bőröndbe :).
Kép: weheartit.com

4 hozzászólás

  1. Renoir-könyv, jujujujj, már nemsokára jön! :D
    A végtelen történet nekem is tetszett, bár még gyerekként olvastam ezer és egy éve, úgyhogy csak nagy vonalakban emlékszem a sztorira; de mindenképp jó kis könyv. :) A halak jellemét meg pár éve olvastam, az tipikus Durrell. :D
    Erre az irodalmi helynevesre is vetnék egy pillantást majd...
    Klassz lista. :)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda lista!! Tényleg jaj a pénztárcánknak! :o))

    VálaszTörlés
  3. A Nyár a kastélyban és a Pi élete nálam is nagyon várós, és képzeld, én is megálltam, hogy nem vettem Huxley bácsi könyvét 40%-kal olcsóbban, szóval küldök neked egy nagyon nagy virtuális pacsit, jók vagyunk!:DD

    VálaszTörlés
  4. Köszi, Lányok! ;)

    Hóvirág, elvileg pénteken megjelenik, úgyhogy szerintem szombaton hozza is a futár ;).
    Ha A halak jelleme tipikus Durrell, az csak jó lehet ;). A Végtelen Történetet még nem olvastam :$.

    Abile, az enyémnek már lőttek, nem ezekből, de sikerült ebben a hónapban jól feltankolni. Ígérem, megmutatom majd a szerzeményeket :).

    Diamant, ú, Te is milyen önmegtartóztató lettél! :P
    Nehezen, de ellenálltam, bezzeg a Libri Irodalmi évfordulós akciójának már nem tudtam meg volt egy ingyen szállításos kuponom és meg kellett vennem A Buddenrook házat.

    VálaszTörlés