Regényes életek, avagy a Kossuth Kiadó új sorozata

Már éppen azon örömködtem, hogy június 20-án véget ér a Karinthy-sorozat, aznap jelenik meg az utolsó kötete, amikor ma azzal szembesültem, hogy a drága Kossuth Kiadó ekkor sem hagy nyugton, mert június 22-én egy újabb sorozatot indít Regényes életek címmel. Még szerencse, hogy a Britannica Hungaricát nem kezdtem el gyűjteni.

Majdnem egy éve már született egy bejegyzés, melyben összegyűjtöttünk pár könyvet, melyek festők életéről szólnak, és ott is szóba kerültek Henri Perruchot regényei, melyek a '60-as, '70-es évek óta nem kerültek kiadásra. Erre most a Kossuth Kiadó gondolt egyet, és 22-től már nem Fricikét, hanem a festőket várhatom.




Az biztos, hogy az első kötet Renoir-ról fog szólni (máris szerelmes vagyok a borítóján lévő festménybe, amelynek Tánc vidéken a címe és 1872-ben festette).
Nem bírtam magammal és bár volt negatív tapasztalatom a Librivel, de csak ők szállítják ki ingyen az előrendeléseket, ezért az első két kötetet már elő is rendeltem náluk, akik azt ígérik, hogy várhatóan június 22-én meg is jelennek.
Öröm az ürömben, hogy a Bookline szerint csak nyolc részből áll majd a sorozat.

A sorozat kötetei (zárójelben a megjelenés dátuma):
Renoir élete (június 22.)
Van Gogh élete (június 22.)
Gauguin élete (várólistás az Édenkert a sarkon túl és Az ördög sarkantyúja, amelyek szintén róla (is) szólnak) (augusztus 1.)
Manet élete (a Párisz ítélete óta minden érdekel, ami Manet) (szeptember 5.)
Modigliani élete (október 3.)
Cézanne élete (november 7.)
Toulouse-Lautrec élete (várólistán: Moulin Rouge) (december 5.)
Seurat élete (december 5.)

A régi kiadások 240-400 oldal terjedelműek, gondolom, az újaké is kb. ennyi lesz.
A kötetek ára 1590 Ft/db (előrendelve 20% kedvezményt adnak!!!), ami a mai árak mellett szerintem teljesen elfogadható.

15 hozzászólás

  1. Neheee... leiratkozom a blogodról, a fenébe a hasonló ízléssel, már annyi klassz dologra hívtad fel a figyelmem, hogy az rövid úton nyomorba döntene... :'D Renoir, Manet, Cézanne mindenképp érdekel. Na azt hiszem elbeszélgetek a kedvesemmel, meglátjuk mennyire lesz nagylelkű. XD
    Gauguinből meg olaszul érettségiztem művtörin. :D De rég is volt... és mit össze hablatyoltam róla... hjaj, régi szép idők. :))

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez tök szupernek ígérkezik, köszi, hogy tudósítottál róla! :-)
    Az ördög sarkantyúját tavaly előtt olvastam, mindenképp tudom ajánlani, nagyon szuper könyv, iszonyatosan jól van megírva.

    VálaszTörlés
  3. Hmm, nem fogok magammal bírni, ez nekem is kelleni fog! :)
    Ilyen téren úgyis nagyok a hiányosságaim, úgyhogy lenne mit tanulnom ezekből a könyvekből.

    VálaszTörlés
  4. Hűűű *.* Régi kiadásból ezek közül 3 megvan, de a többire lehet, hogy én is lecsapok!! Nem hiába érettségiztem műv.töriből, ezek kellenek!!:D

    VálaszTörlés
  5. Még ilyen se történt velem, hogy egy nap alatt négy embert is kísértésbe vigyek ;D.

    Hóvirág, a kedvedért legközelebb csak Danielle Steel és társai "gyöngyszemei" közül válogatok majd :P.
    A Libriben az első két rész előrendelve 2600-ból jön ki.
    Hű, Gauguin olaszul ;).

    Heloise, emlékszem, hogy olvastam Nálad a bejegyzést a könyvről és elkapott a gépszíj, hogy el kellene végre olvasni...

    Nikkincs: csináljunk hozzá kihívást! :P na jó, ez vicc volt, elég nekem a Francia história is.
    Diamanttal már hárman vagyunk már megint ennyire paráznák ;).

    Diamant, eszembe is jutottál, mikor megláttam ;).

    VálaszTörlés
  6. Ne, azt ne, jó ez így, nem szóltam. :'D
    Na végül is meg lett nekem engedve, hogy megrendeljem a hármat ami érdekel, úgyhogy a Renoirt most előrendelem, csak nem librin, hanem bookline-on. :) Manet és Cézenne sem kerülhetik majd el sorsukat, résen leszek. :D
    Jaja, Gauguin. :) A B-tétel meg Goya volt, vagyis tőle egy kép, a "Madrid végőinek kivégzése". Erről többet tudtam mondani a tanár úrnak, mint a főtételről... :'D

    VálaszTörlés
  7. :D :D Pedig mindig ott van valamelyikük legújabb "remekműve" az előrendelések közt :P. Ej, miről maradsz majd le és a többiek is ;D.

    Helyes ;), ha van kuponod, akkor a megjelenéskor beválthatod rá és még olcsóbban megveheted :).

    Van ez így ;).
    Nálam töriből II. József volt az A, a B meg Descartes és olyan jól elmagyaráztam a Cogito ergo sum-ot, hogy mindenki ezen mosolygott (nem röhögött), mert sikerült kicsit kitekerni, de a lényeg benne volt :D.

    VálaszTörlés
  8. Ahhh, kell nekem ez a sorozat!!! Csak akkor kell hozzá egy nagyobb lakás is... :o) De valahogy mindenképpen szorítok nekik helyet.

    VálaszTörlés
  9. Szoríts is, mert gondolj csak arra, milyen jól fognak mutatni a polcon :P.
    A DS-gyűjteményed meg úgyse mutogathatod, majd annak a helyére befér :P.

    VálaszTörlés
  10. Jelentkezik a sokadik bűnbe vitt ember:) Ez tényleg nagyon barátságos ár.
    A Moulin Rouge-t nagyon ajánlom, szerintem tetszeni fog neked.

    VálaszTörlés
  11. Te vagy az ötödik, ha jól számolom ;D. A Librinél 1272 Ft/db-ba kerülnek előrendelve, plusz ingyen kihozzák, ami nekem nem mindegy ;).
    El is kéne már kezdeni a Moulin Rouge-t is végre...

    VálaszTörlés
  12. Szia,
    Én is vásárolom ezt az új sorozatot... Ami érdekelne, az a könyv hátulján irott rész lenne. Úgy irják, h "festőgéniuszok a szereplői az új regénysorozatelső köteteinek". Ebből nekem az jön le, h utána másokkal folytatnák? Legalábbis én reménykedem benne, mert hiresek életrajzait mindig szivesen olvasom. Van-e erről valami hired? Festők után folytatják mondjuk tudósokkal?? :)

    VálaszTörlés
  13. Kedves Névtelen,
    ez nekem is eszembe jutott, és az elején érdeklődtem a kiadónál a folytatásról. Akkor még nem tudták, lesz-e folytatás. Gondolom, megvárják a 8 kötet fogadtatását és utána döntenek :).
    Nem tudom, Neked feltűnt-e, de most Cézanne-nal folytatják Seurat helyett, nyilván a most nyílt kiállítás a Szépművészetiben is közrejátszik, és eredetileg januárban jelent volna meg az utolsó kötet, de decemberben kijön az utolsó 2.
    Ha megtudok valamit, arról írni fogok a blogban ;).

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm a gyors választ, nem akartam névtelen lenni csak nemtudtam h állitom be a nevet :)

    Várom a hireket, tetszik a blogod, nekem is van egy könyves blogom, de csak magamnak irom, vagy aki véletlenül rátalál :) főleg könyvekről, amiket elolvastam.

    Savanah

    VálaszTörlés
  15. Akkor kedves Savanah,
    nincs mit, éppen ránéztem a bloggerre és emlékeztem, mit írt vissza a kiadó :).

    Köszi szépen:$.
    A megjegyzés küldése gomb fölött tudsz identitást választani magadhoz, van olyan opció, ahol csak a neved írod be (de linkelheted nyugodtan a blogod is) és máris nem vagy névtelen :).

    VálaszTörlés