Budapesti mesék


"Misikét igen komoly elfoglaltságban zavarja meg anyuka. Cseresznyemagból hosszú sort rakott ki a padlóra, kacskaringós vonalban: most éppen azon fáradozik, hogy a két utolsó magot, amire még szükség volt, a fogával próbálja kiszedni a lábujjai közül. Nehéz feladat: érthető, hogy szeretne hamar túl lenni a zavaró incidensen."

     Éppen tavaly ilyenkor indította útjára a Kossuth Kiadó a Karinthy sorozatát, amibe - természetesen - első látásra beleszerettem és elkapott a gépszíj, hogy ez nekem kell. Gyűltek-gyűltek a kötetek, már teljes volt a gyűjtemény, amikor végre levettem az elsőt a polcról és betettem a táskámba. Aznap ugyanis sokat kellett várnom és Fricike gondoskodott róla, hogy ne az embereket meg az ajtókat bámulva töltsem az időt. A várakozásnak hála, sikerült elfogyasztanom az egyharmadát, és remekül szórakoztam.


    Az első kötet négy nagy részre oszlik: Budapesti emlék, Meséskönyv, Képeskönyv, Panoráma.
   A címek magukért beszélnek: az első részben Karinthy budapesti élményeiről olvashatunk, míg a másik három részben már az írói fantázia kerül előtérbe, olvashatunk pl.: sci-fit is tőle.

   A kedvencem a Budapesti emlék c. rész lett, ahol többek között Karinthyt lerajzolják, orvost hívat, szobát akar kivenni, ill. még egy gőgicsélő nővel is dolga akad. Mivel a sci-fi és a fantasy nem tartozik a kedvenc műfajaim közé, érthető, miért éppen ezek az írások tetszettek a legjobban, de azért a többiben sem csalódtam.
A folyosón pedig valószínűleg nem tartottak komplettnek, amikor fülig érő szájjal elkezdtem vigyorogni egy-egy mondatán.
   Rosszkedv esetén garantáltan hatásos.

    Eddig csak a Tanár úr, kéremet és az Így írtok ti egy válogatását olvastam, de ezek után biztos, hogy sorra kerül a többi 21 kötet is.


Karinthy Frigyes: Budapesti emlék - Meséskönyv, Képeskönyv, Panoráma
Karinthy Frigyes Művei - 1. kötet
208 oldal
Kossuth Kiadó, 2011
495 Ft

0 hozzászólás