PONS - Gasztrokulturális kalandozások olaszul


Múlt hónapban  fedeztem fel ezt a könyvet, és mivel két webáruházban is akciós volt, no meg már nagyon hiányzott az olasz nyelv, le is csaptam rá. Egyetlen fájdalmam, hogy elég vékony kötettel van dolgunk.

20 témakörben ismerkedhetünk meg az olasz gasztronómiával, történelemmel, kultúrával (irodalommal, filmmel, festészettel, zenével), sporttal, illetve közéleti szereplőkkel és sok minden mással is.

Minden témakör bevezetőjében két-két érdekességet tudhatunk meg az adott témáról, majd ezt követik a feladatok, melyek közt van szókígyó, lyukas szöveg kiegészítése a megadott szavakkal, igaz-hamis állítások, képtársítás a megfelelő címhez stb.

Nagy elánnal vetettem bele magam az első témakörbe, és rá kellett jönnöm, hogy nagyon sok hiányosságom van, amit igyekszem majd bepótolni, viszont operában, irodalomban és sportban még jó vagyok.

Nagyon szép, igényes kiadás (ez látszik az árán is) és fényes papírra nyomtatták, ami a szépséges képek miatt is fontos volt, ellenben, ha a feladatoknál radírozunk, akkor sem szakad el.

Egy hét alatt a végére értem, amit azért is sajnálok, mert nagyon szórakoztató volt, sok új dolgot megtudtam és biztos, sokat fogom még forgatni.

Két negatívum: a fülszöveg szerint a Szószedetben minden felbukkanó szó szerepel. Nos, nem. Nekem is elő kell vennem még a jól bevált Akadémiai Kiadós szótáramat, hogy minden világos legyen.
Ha olaszul Lazio a tartomány neve, akkor miért tartotta meg a szerző a latin Latium változatot? 

De mindezt leszámítva, minden olaszul tanulónak és tudónak ajánlom, mert önállóan is használható, hiszen a könyv hátulján megoldókulcsot és számos érdekességet találunk a feladatokhoz.
Az utolsó témakör után pedig el sem hisszük, hogy máris a végére értünk és számtalan aprósággal és érdekességgel lettünk gazdagabbak. De aztán kezdhetjük elölről.


Antonietta Abbruscato: Gasztrokulturális kalandozások olasz nyelven
Az olasz csizma nyomában
Eredeti cím: Italienisch rund um den Steifel
Fordította: Bokor Gabriella
128 oldal
Klett Kiadó, 2013
2860 Ft

0 hozzászólás