Vers hétfőn ~ Ady Endre - Én kifelé megyek

Ez az egyik kedvenc versem. A legjobb pillanatban fedeztem fel ;), és így az év végén különösen aktuális.

Ady Endre: Én kifelé megyek

Egy-egy szitok, szép szó, üvöltés
Jön messziről még-még utánam,
Zúgó fülemig alig ér el,
Mértföldeket lép-lép a lábam:
Én kifelé megyek.

Hátul: egyre messzebb az Élet,
Elől: jön-jön az Ismeretlen,
Nem gyűlölöm, kiket gyűlöltem,
Nem szeretem, kiket szerettem:
Én kifelé megyek.

Mit hagyok itt, nem is tudom már,
Messzebb-messzebb visz minden óra.
Fekete-zöld babérfák terhe
Esőzik a bús távozóra:
Én kifelé megyek.




Vers: MEK
Kép: Pinterest

2 hozzászólás

  1. Gyönyörű, ez most nálam is nagyon betalált! :)

    VálaszTörlés
  2. Ugye? Kubik Anna mondta, hogy akármikor kinyitja az Ady-összest, mindig talál egy verset, ami éppen akkor a legjobban passzol hozzá. Teljesen egyetértek vele.
    Engem most a vers talált meg akkor, a lehető legjobb pillanatban és bár találtam egy évzárónak is beillő verset, de a tyúkeszemből kiment, mert nem írtam fel. De Ady most is mindent visz.

    VálaszTörlés