Vers hétfőn ~ Moretti Gemma - Elköszön a nyár és Somlyó György - Nyárvégi nyár

Moretti Gemma: Elköszön a nyár

A felgyulladó, bíbor hajnalok,
százszinű, harmatos kertek, madárfütty,
villanó fecskék a víz felett;
még elhitetik velem a nyarat.
Ám az elhalkuló erdő,
a fák szélkócolt kontyában
az aranysárga levéltincsek,
alkonyatkor már az őszről vallanak.
Egy délután majd elköszön a nyár
búcsúzva int a borzas dáliáknak.
Még idézzük a régi dallamot,
és illatát bolondos éjszakáknak,
de az emlékszirmok lassan hullanak.
Könnyszitáló ködök, lombottépő szelek,
ott leselkednek már a kertünk alatt.




Somlyó György: Nyárvégi nyár

(régiesen)
A rózsa még ma is kifeslett
A fa még talpig zöldben áll
A víz is vonzza még a testet
Még minden olyan mint a nyár

Még olyan Olyan még De már csak
Olyan Milyen? E még s e már
Közt nem tudod milyen a nyár Csak
Azt tudod hogy elmúlt a nyár


Versek:
Moretti Gemma
Somlyó György
Kép: Wallpaperstock

8 hozzászólás

  1. Szia, Találtam neked egy szép verset :)
    Olyan őszies, majd csekkold :)
    Várnai Zseni: Az alvó kertben

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszönöm szépen, ez gyönyörű! :) Fel is írtam magamnak, bár év végéig már be vannak időzítve a versek, de nem felejtem el ;).
      Apropó, sikerült megvenned a verseskötetes nyári Nők Lapját?

      Törlés
    2. Szivesen, lehet jövő őszibe becsempészheted :)
      Jajj, képzeld arról a könyvről úgy elfeledkeztem, de annyira, h a válaszodra is kb. 3 hete találtam rá, amikor több időm volt, és jobban elmerültem a blogodban. Teljesen elfelejtettem aztán, h én irtam az oldaladra. Akkor észrevettem, és felirtam magamnak, h hivjam fel legalább a kiadót, hátha akad még elfekvőbe belőle, amit el tudnak nekem küldeni, mert már nem hiszem h megtalálom az ujságárusoknál :(.
      Haragszok is magamra, h elfelejtettem :(

      Törlés
    3. Jelentem, az egyik szeptemberi verset átütemeztem, mert nem tipikusan őszi, betettem a helyére, amit ajánlottál és szeptember 25-én vele indul majd a hét :).
      Ó, a manóba! Azért ha ma van időd, kérdezd meg egy újságosnál, hátha nem kellett még visszaküldeniük, ami nem fogyott el és maradt még egy elfekvőben.
      A Csipkebolt Brüsszelbenre ráakadtál?

      Törlés
    4. Hát ez nagyon jó hír! :) Megpróbálom mindenképp még a kiadónál, hátha maradt belőle. A Csipkeboltot csak a lírában kerestem, de ott már nem volt. 999Ft-ért érdekelt volna. Bookline-on megtaláltam, de drágábban. Azért köszi az ajánlatot a kuponról, esetleg ha megint 999-ért látod valahol ;)

      Törlés
    5. ;)
      Most néztem a Líránál és több boltjukban is van újra a Csipkeboltból 996 Ft-ért, úgyhogy rendeld meg gyorsan :).
      Szurkolok, hogy a Centrál Médiánál is sikerrel járj :).

      Törlés
    6. Köszi, hogy szóltál, meg is rendeltem!! :)

      Törlés
    7. Jaj, de jó! :) Szívesen :).

      Törlés