Vers hétfőn ~ Szendrey Júlia - Ne higyj nekem és Kiss Judit Ágnes - Portfólió

5 hozzászólás

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Csak annyit írtam, hogy ez az Ne higyj nekem is milyen jó. (csak én higgy-nek írtam :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? :) Véletlenül bukkantam rá múlt héten, mert eredetileg télbúcsúztató verseket terveztem mára, de annyira megtetszett és annyira aktuális ma is, hogy tudtam, itt a helye :). Ráadásul ennek a hatására elkezdtem Kertész Erzsébettől a Szendrey Júliát :).
      Jól írtad a hosszú gy-vel :), a bloggernek sem tetszett a higyj alak, de Júlia korában még úgy írták.

      Törlés
  3. Gondoltam, h az a régi írásmód szerint van, de olyankor mindig azt mondták "használjuk ahogy a költő megírta". Úgyhogy inkább átírtam :)
    Én pár hete Kertész Erzsébettől a Harriet regényét fejeztem be (még nem írtam róla, de hamarosan fent lesz), az Harriet Beecher Stowe (tamás bátyja kunyhója) életéről szólt. A Szendrei Júliát még nem olvastam, mert soha nem gondoltam, h az ő élete érdekes lehet, de ez után a vers után el tudom képzelni. Na kiváncsi leszek a véleményedre!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen jól megtanultad ;).
      Azt még nem olvastam, úgyhogy én meg a Te véleményedre vagyok kíváncsi :).
      Arra nem emlékszem, hogy annak idején azt tanították-e irodalomórán, hogy Szendrey apuka nem volt elragadtatva Petőfitől és nem ment olyan egyszerűen az a házasság. Eddig nagyon tetszik és nemsoká (a héten még biztosan nem) jön róla a bejegyzés.

      Törlés