Boldog szülinapot, Rossz Cica!


Decemberben figyeltem fel a Rossz Cica-sorozatra, és bár ez a kötet a sorozat második része, mégis ezzel kezdtem az ismerkedést a fekete macska kalandjaival.

Rossz Cica tipikus macska, aki legtöbb idejét alvással tölti, ám amikor eljön a születésnapja, a gazdája igyekszik felébreszteni. Cica minderre az ajándék szó hallatán hajlandó, hiszen leghőbb vágya, hogy egy szuper kaparófa lapuljon az egyik dobozban, amit a macskáknak készült katalógusban fedezett fel.

Csakhogy már az előkészületek sem mennek olyan könnyen, majd megérkezik a népes vendégsereg is: Locska Cicó, az ikrek, Büdi Kandúr, Hatalmacs, Csini Cica és Furamacsek. Már a nevük is sokat elárul, de hogy Cica megkapja-e álmai ajándékát és hogyan alakul tovább a szülinapi zsúr, nem árulom el. De elég csak a borítóra pillantani, máris sejthető, hogy nem éppen úgy, ahogy egy átlagos szülinapi zsúr szokott.

Már decemberben azt mondtam erre a macskára, amint megláttam, majd beleolvastam a könyvbe, hogy annyira jó (= cuki). És tényleg az. Igazi macska: sunyi, lusta, játékos, de ha akar, nagyon tud hízelegni. Úgyhogy tényleg csak szeretni lehet.

A fejezetek között hasznos információkat is kapunk arról, hogy miért alszanak olyan sokat a cicusok, mennyi idősen választhatjuk el a mamájuktól őket és miért ne adjunk csokit kedvenceinknek. Ezekhez kapcsolódóan bukkan fel Béni bá is, aki egy-két észrevételt is fűz hozzájuk. A könyv végén Rossz Cica vendégeiről olvashatunk ismertetőt és egy interjút a szerzővel.

Ez a mesekönyv egyszerűen imádni való, a sok-sok illusztráció (ami fekete-fehér és ez kicsit meg is lepett, de gyorsan hozzászoktam) és a történet is zseniális, nem lehet nem szeretni. A borító hátoldalán a kiadó azt javasolja, hogy felolvasásra 4 éves kortól, önálló olvasásra 6 éves kortól ajánlott. Nos, talán már a kisebbek is szeretni fogják a rajzokat, a nagyobbak pedig biztosan szívesen veszik a kezükbe a könyvet, ahogyan a még nagyobbak is. Akár magunknak olvassuk, akár felolvassuk, garantáltan jól fogunk szórakozni - kortól függetlenül.
Macskabarátoknak kötelező, de legalábbis erősen ajánlott. 

  A könyvek honlapján több kötettel is találkoztam, magyarul most jelenik meg a harmadik rész, és remélem, hamarosan jön a többi is.



Nick Bruel: Boldog szülinapot, Rossz Cica!
Eredeti cím: Happy Birthday, Bad Kitty
Sorozat: Rossz Cica 2.
A szerző illusztrációival
Fordította: Goitein Veronika
167 oldal
Könyvmolyképző Kiadó, 2014
1799 Ft

8 hozzászólás

  1. De jó, hogy írtál erről a könyvről. Már én is kinéztem magamnak, hogy megveszem a kislányomnak, de mivel az előző macskás könyvünktől nem voltam elájulva, annak ellenére, hogy az illusztrációja az gyönyörűséges volt (egyébként erről a könyvről van szó: Juliette Parachini-Deny – Olivier Dupin: Hová tűntek a kiscicák?), így ezt a könyvet már nem mertem berendelni, de mégiscsak teszek vele egy próbált. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem azt a könyvet, de bevallom, az illusztrációk egy része nem nyerte el a tetszésemet, de ez csak az én véleményem, nyilván a gyerekeknek tetszenek majd. Azért is linkeltem be a részletet belőle, hogy akit érdekel, ez alapján már jobban el tudja dönteni, érdemes-e megvennie. A célcsoporton még nem teszteltem, de nekem túlkorosként nagyon tetszett, eszembe juttatta a saját macskámat. Remélem, Nektek is tetszeni fog Rossz Cica :).

      Törlés
    2. Tök jó, hogy belinkelted, megnéztem és tetszett és mivel épp volt a líránál kuponom így be is rendeltem az első két részt :))

      Törlés
    3. Majd írj róla, Nektek hogy tetszett :). Az első részre is nagyon kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle, ha Rossz Cicát megfürdetik :).

      Törlés
  2. Nagyon aranyos! :D Megnéztem a pdf-es részletet, hát tényleg tipikusan macskás... az enyém is persze épp az ikszedik óráját alussza a padlófűtéses kövön, ki se lehet robbantani onnan :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te is olvasd majd el az egészet ;D. Nekem már egy éve nincs macskám, ő viszont nappal konyhamacska volt, és egy dobozban vagy ládában húzta a lóbőrt.
      Az olyat nagyon szeretik, az enyém a gázkonvektorra ugrált fel, leskelődött kifele az ablakon vagy nyújtózkodott és a legtöbbször leesett :D.

      Törlés
    2. Jaj igen, hát a meleg a mindenük, az radiátorról is előszeretettel levágódnak, mert elfelejtik hol vannak szerintem :D :D :D

      Törlés
    3. És elfelejtik, ha elkezdenek nyújtózkodni, akkor hosszabbak, mint a gázkonvektor és hengergőzésre sem egészen alkalmas ;D.

      Törlés