Frida Kahlo kedvenc narancsos süteménye

Ahogy megígértem, mivel a múltkori kitérő sikeres volt, eljött az ideje egy újabbnak. Ezúttal  Frida Kahlo kedvenc narancsos omlós süteményét készítettem el. Közzéteszem természetesen a receptet is, de lesz hozzá néhány megjegyzésem.


Narancsos omlós sütemény

5 deka liszt, 12 deka margarin, 10 deka cukor, 1 narancs leve és lereszelt héja, 1 tojás sárgája és 1/4 kanál szódabikarbóna.

Habosra keverjük a zsírt a cukorral, és rögtön hozzáadjuk a tojás sárgáját, a narancs levét és lereszelt héját. Ehhez keverjük hozzá lassanként az átszitált lisztet és a szódabikarbónát. Összegyúrjuk a tésztát, és sodrófával fél centiméter vastagra nyújtjuk. 5 centiméteres karikákat vágunk belőle, és zsírozott tepsire rakjuk. 200 fokon pirosra sütjük. Hagyjuk elhűlni, majd meghintjük porcukorral.

Mivel az 5 dkg lisztből készült süti a fél fogamra sem lett volna elég, így rögtön dupla mennyiséggel dolgoztam. A margarinból az egész kockát felhasználtam, mert a csomagoláson ígért 25 dkg sem biztos, hogy megvan annyi. Mindent a recept szerint csináltam, azonban a tészta mindenre hasonlított, csak olyan állagúra nem, amit össze lehet gyúrni, így még bőségesen adagoltam hozzá a lisztet és legalább 1 teáskanál szódabikarbónát. (A recept szerinti kanalat evőkanálként értelmeztem.) Nagy nehezen végre elkezdtem gyúrni és újabb lisztes rásegítés után végre rendesen összeállt! Fogalmam sincs, mennyi lisztet adtam még hozzá pluszban, de a lényeg, hogy végre összeállt rendesen, és nem olyan volt, mint a nokedli vagy a fánk.

A kör alakú szaggató helyett elővettem a képen is látható három kisebb formát: virágot, csillagot és meg nem mondom, milyen alakút. Zsírozás helyett sütőpapírral bélelt tepsiben sütöttem meg a sütiket, de amikor már szépen megsült az aljuk, lejjebb kapcsoltam a sütőt és még néhány percig bent hagytam őket. Így világosak maradtak felül, de belül omlósak. A második adag már kicsit megbarnult és keményebb lett, de kekszes dobozban majd megpuhul.
Szerintem felesleges porcukorral megszórni, mert így is elég édesek.
Narancs helyett citrommal is finom lehet. 

A recept Frida füveskönyvéből van.

5 hozzászólás

  1. Nagyon jó kis recept - megy a kipróbálandók közé és tök jó, hogy a végén írtad a citromot, mert a citrom nálam nagy kedvenc a sütikben :)

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik, és nem is olyan nehéz - le is írom ezt is a receptes füzetembe! :)))
    (A receptben viszont nem értem - habosra keverjük a zsírt a cukorral - nem a margarint?)

    VálaszTörlés
  3. Dóri, a könyvnél is írtam, hogy akad pár hiba a könyvben, ez is egy közülük, azért sem javítottam ki az eredeti receptet. Magyarul a zsír = margarin, szerény véleményem szerint zsiradék lett volna.

    VálaszTörlés