Így szerettek ők


 Amikor megláttam ezt a gyönyörű borítót, tudtam, hogy nekem ez a könyv KELL. Aztán megláttam az árát, és kicsit (na jó, nagyon) megijedtem. Aztán megláttam, hogy elértem a +7%-ot a Lírában, így már kicsit nyugodtabb szívvel nyomtam meg az előrendelés gombot, és csak várni kellett, hogy végre megjelenjen.

Ekkor tudtam meg, hogy Nyáry Krisztián ezeket a történeteket eredetileg a Facebookon (amit finoman fogalmazva sem szeretek és e miatt sem vagyok hajlandó visszatérni) tette közzé, ahol hamarosan komoly rajongótábort szerzett magának, így elérkezett az idő, hogy nyomtatásban is megismerjék őket az olvasók.


 A könyv borítója élőben sokkal szebb, valóban igényes kiadás. Úgy bontottam ki a dobozból, mint egy kisgyerek a karácsonyi ajándékát, elkezdtem lapozni és ámultam-bámultam. Átfutottam a tartalomjegyzéket és nagyon örültem, hogy több olyan író és költő is helyet kapott, akik szóba sem kerültek az iskolában.


 Olvashatunk többet között Tóth Árpádról, Tamási Áronról, Fekete Istvánról, de Gozsdu Elekről vagy a feledés homályába merült Vay Sándorról is. Ahogy azt már más is említette, olyan titkokra derül itt fény, amelyek kimaradtak az irodalomkönyvekből, de az is lehet, hogy a magyartanárok sem ismerték.

Megismerhetünk boldog házasságokat (mint például amilyen a Fekete Istváné és a Benedek Eleké volt), megcsalásokat (Molnár Ferenc, Móricz Zsigmond) és szívfacsaró tragédiákat (Karinthy Frigyes és Böhm Aranka) . 

Leginkább egy krémes süteményhez tudnám hasonlítani a könyvet: az ember várja, hogy megkaparinthassa, de nem szabad azonnal befalni, hanem be kell osztani a 40 történetet. Úgy döntöttem, mindennap csak két történetet olvasok el, hogy tovább tartson a varázs.

A sütemény jól sikerült, azonban egyszer-kétszer az volt az érzésem, hogy egy-egy történetnek csak egy icipici szelet jutott, míg egy másiktól Nyáry Krisztián nem sajnálta sem a tésztát, sem a krémet.
Minden történet egy-egy verssel, levél- vagy regényrészlettel vagy korabeli visszaemlékezéssel zárul, amit remek ötletnek tartok, hiszen a már ismert vagy kevésbé ismert személyek ezeken keresztül közelebb kerülnek az olvasóhoz. Ráadásul nekem is nagy segítséget jelentett a legutóbbi két magyar vers kiválasztásához.

Örülök, hogy megvettem és elolvastam, nagyon jó ötlet volt a történetek megjelentetése, a külcsín is remek, azonban néhány történet elég nyúlfarknyi lett. Mindenesetre, örülök, hogy az eladási listákon szépen szerepel a könyv, és  a már említett részleteknek köszönhetően egyre többen veszik kezükbe egy-egy magyar író/költő műveit. Már ezért megéri.

A könyv végén megtaláljuk a felhasznált források egy részét, ami nagy segítséget nyújt, ha szeretnénk többet is megtudni egy-egy történetről.

A második kötetről bővebben: itt.


Nyáry Krisztián: Így szerettek ők 
Magyar irodalmi szerelmeskönyv
130 oldal
Corvina Kiadó, 2012
4500 Ft

7 hozzászólás

  1. Nincs mese, beszédem lesz a Jézuskával, hogy mit tegyen a karácsonyfa alá :)) Egyébként annak én is nagyon örülök, hogy Top listás a könyv, méghozzá egész előkelő helyen!

    VálaszTörlés
  2. Helyes, aztán majd szólj, hogy mire jutottatok ;).

    Én is nagyon örülök, hogy szépen fogy és végre ilyen könyv is van a toplistán, nemcsak az agysejtpusztítók.

    VálaszTörlés
  3. Molnár Ferencnek nem csak megcsalós sztorijai vannak... múltkor ő volt a téma a Színház az egész világ (vagy vmi ilyesmi) című műsorban... hát finoman szólva néztem egy nagyot. Állítólag verte is a nőit (több színésznővel kavart), az egyiket akkor is, mikor épp gyereket várt. o_o

    VálaszTörlés
  4. Én is a borító alapján szerettem bele a könyvbe, meg is vettem azonnal, és egy cseppet sem csalódtem benne, sőt. Én magyar szakos tanár vagyok, de tényleg vannak benne olyan információk, amit nem tudtam. Sajnos nekem csak 3 napra sikerült beosztani, mert nem tudtam letenni a kezemből:)

    VálaszTörlés
  5. Hóvirág, elég zűrös magánélete volt Molnár Ferencnek, az biztos :S.
    Az első felesége, Vészi Margit kapta terhesen azt a pofont, és bocsánatkérésként írta MF a Liliomot.
    De én sem az előbbiek miatt szeretem.

    Kati, az órákon előkerül majd? :)
    Bevallom, a vége felé már én is elvesztettem a fonalat, mert 1-2 este kimaradt, így az utolsó 8 történetet 2 nap alatt olvastam el :$.

    VálaszTörlés
  6. Igen, biztos, hogy most többet fogok mesélni róluk, hátha így a gyermekekhez is közelebb kerülnek:)

    VálaszTörlés
  7. Szerintem be fog válni ;), sok sikert hozzá!

    VálaszTörlés