Utazzunk könyvekkel! - Európa

Tudom, hogy mostanában sokan gyártanak mindenféle Nyári olvasmánylista és hasonló elnevezésű listákat, így eszembe jutott, hogy összegyűjtök néhány olyan olvasmányt, amiken keresztül egy kicsit Európában utazgathatunk. Természetesen a teljesség igénye nélkül. És ez nem valami fogadkozás, hogy "Ezeket  tuti, elolvasom idén nyáron". Főleg, mert több könyvet már olvastam közülük.



Annak idején nagyon szerettem Goldoni komédiáit olvasni, és akkor úgy terveztem, hogy egy "közös nyaralást" is beiktatok vele. Ami azóta is várat magára, de jobb később, mint soha, ugye?

Itália: 
Nyaralás-trilógia szereplőinek célpontja Livorno és környéke. Ráadásul negyedik darabként elolvashatjuk A komédiaszínházat is.

Goethétől az Utazás Itáliában, melyben egy 18. századi utazáson vehetünk részt.

Philip Matyszak segítségével pedig az ókori Rómába utazhatunk.
Antik Róma napi öt denariusból

Ha már Itália, akkor Szerb Antaltól az Utas és holdvilágnak is itt a helye (bár a képről lemaradt).

És ha már Itália, hogy hagyhattam ki Frances Mayes könyveit
Bár Frances nagyon sokat nyavalyog, de az itáliai érzésért megéri elolvasni a könyveit:

Charles FitzRoy könyve az 1490-es év Firenzéjét és környékét ismerteti meg velünk, ám egy mai utazáshoz is sok hasznos információval lát el:
A könyvhöz írtam egy töltelékbejegyzést is, melyben néhány fontos épületet és műalkotást gyűjtöttem össze. 


Görögország:
Ha útitársunknak Szabó Magdát választjuk biztosak lehetünk benne, hogy igazi intellektuális kalandozásban lehet részünk. Ráadásul a napokban ismét megjelent a Zeusz küszöbén.


Ha pedig könnyedebb formában fedeznénk fel az országot, akkor Gerald Durrell Korfu-trilógiájának bármely kötete a segítségünkre lesz ebben. Bár a 2. részt, a Madarak, vadak, rokonokat még nem olvastam és ezer éve adták ki.
Családom és egyéb állatfajták
Madarak, vadak, rokonok - időközben beszereztem és el is olvastam
Istenek kertje


Portugália, Spanyolország és Ausztria egy elefánttal - Az elefánt vándorútja
José Saramago valós eseményeken alapuló kisregényében egy elefánt utazása áll a középpontban.
Érdemes elolvasni, szerintem nagyon saramago-s.


Ha pedig Európa más országaiba is szeretnénk eljutni a lapokon, akkor válasszuk Kosztolányi Dezsőtől az Elsüllyedt Európát.

Vagy Heinrich Heinétől az Útirajzokat.

Vagy az Orosz naplót, melyben John Steinbeck és Robert Capa közös, a II. világháborút követő útját követhetjük nyomon.

0 hozzászólás