10 év, 10 könyv - a saját könyvespolcomról

Abban biztos voltam, hogy az idei évi kihívásom nem folytatom jövőre, és eredetileg más könyves kihíváson sem gondolkodtam. Erre tegnap este eszembe jutott, hogy néhány éve, a blogszünet alatt, egy-két évben volt egy elképzelésem: 10 könyv az elmúlt 10 év beszerzéseiből, és akkoriban tényleg e szempont szerint olvastam el tíz könyvet. Az elnevezésen módosítottam, és arra jutottam, hogy legyen ez 2024-ben a saját könyves kihívásom. 




A dolog nagyon egyszerű: 2024. január 1. és december 31. között elolvasok tíz könyvet, melyeket 2014 és 2023 között szereztem be. Minden évből egyet, mivel minden évből maradt néhány olvasatlan az újonnan polcra kerülők között. 
Ebben most nagyobb szabadságot adtam magamnak, hiszen nem az évszakhoz kötődik, így akár egymás után is olvashatom a tíz könyvet, így gyorsabban is haladhatok vele, mint az évszakossal, és nem kell attól tartanom, hogy mindjárt február vége van, én meg még nem olvastam semmit a téli beszerzéseim közül. Műfaji, ill. egyéb megkötés most sincs, és mivel ma 165 éve született Giacomo Puccini, akiről két könyvet is beszereztem annak idején, így lehet, hogy épp valamelyiket kerítem sorra közülük. 

Egy biztos, Kalafhoz hasonlóan én is győzni fogok. 😉







Egy könyvtár olyan hely, ahol az ember a kellő pillanatban megtalálhatja azt, amire épp szüksége van. 
Arturo Pérez-Reverte: Jó emberek

0 hozzászólás